Educatia nationala produce valva mediatica, doar atunci cand nu se mai poate face nimic. Intotdeauna discutiile se aprind, fie dupa fapte reprobabile intr-o institutie scolara uitata de Dumnezeu si de autoritati, fie dupa rezultatele examenelor nationale, sau chiar dupa angajarea raspunderii guvernamentale pe o lege care ii nemultumeste deopotriva pe elevi, profesori si pe parinti. Arareori se mai poate schimba ceva, iar viitorul scolii romanesti ramane cetos, depinzand mereu de toanele politicului.
Nivelul stiintific al abordarilor postbacalaureat nu iese din tipicul bataliei politicianiste joase, nedepasind stadiul parerilor pro sau contra si al locului comun, desi dezbaterea despre invatamant este una prin excelenta tehnica.
Nu poti vorbi in cunostinta de cauza despre promovabilitate la Bac, fara sa ai habar de pedagogie, psihologie, arii curriculare, tehnici de invatare si, bineinteles, docimologie. De altfel, mediile romanesti trateaza nu doar teoria didactica, ci si politica, guvernarea, administratia etc. dupa principiul aflarii in treaba, al datului cu parerea, in virtutea funciarului electoralism dambovitean.
Nu toti liceenii sunt loaze si hoti
Ca dascal cu state vechi, refuz sa cred ca tinerii nostri nu mai vor sa invete, sunt lenesi, loaze puturoase, hoti, ratati, etnobotanici, generatie distrusa, asa cum fac vorbire inalti demnitari si functionari ministeriali. In acest caz, trebuie sa dam cartile pe fata: sa zicem ca e asa, dar derbedeii, golanii si manelistii sunt ai nostri, ai Romaniei, iar Romania, societatea, familiile ar fi trebuit sa aiba un plan cu ei.
Ei bine, se vede ca nu l-au avut. Or tara asta are conducatori ca aceia, are un Guvern ultraperformant si un Presedinte fortos. Chiar n-au nimic a-si reprosa? Tinerii n-au picat din cer inculti si tarati. Ei sunt rezultatul politicilor educa