Românii care participă la programul Erasmus pentru tineri antreprenori au cumulat 6% din totalul schimburilor de experienţă realizate prin acest proiect, ceea ce îi plasează pe locul patru în rândul participanţilor.
Până acum, au aplicat pentru acest program aproximativ 3.730 de potenţiali noi antreprenori şi atreprenori-gazdă din toate ţările UE. Spania şi Italia deţin primele locuri la aplicaţii, cu 49% din totalul tinerilor antreprenori cuprinşi în program şi cu 46% de patroni - gazdă incluşi în proiect.
Tinerii sunt invitaţi câte şase luni la un antreprenor - gazdă dintr-o altă ţară, pentru a învăţa de la acesta secretele unei afaceri de succes. Patronii - mentor le arată tinerilor cum se desfăşoara activitatea firmei lor în mod normal, dar mai ales le explică modul în care au trecut peste obstacole şi provocări.
Cele mai solicitate domenii în care tinerii vor să-şi dezvolte o afacere au fost publicitatea (industrie în care s-au realizat 16% din schimburile de experienţă), IT-ul, serviciile şi comunicarea (fiecare cu câte 10% din tineri care au ales învăţarea afacerilor de profil la o firmă din altă ţară europeană) şi educaţia, turismul şi serviciile legale, fiscale şi de consultanţă (cu câte 8% din schimburile de experienţă).
Asociaţia Colfasa, partener în derularea programului, a hotărât să acorde o şansă în plus tinerelor femei interesate să aibă propriul lor business, dat fiind rolul încă nesemnificativ pe care-l joacă femeile de afaceri în România.„Pe fondul crizei economice globale, antreprenoriatul în rândul tinerilor reprezintă o şansă de integrare activă pe piaţa muncii, dar trebuie să luăm în considerare că o afacere viabilă poate fi dezvoltată doar prin testarea unor idei creative şi aplicate la dinamica pieţei. Prin parteneriatul creat cu alte state membre UE ne-am propus să dăm prioritate antreprenoriatului feminin, porni