Visul de a petrece o vancanță de vis în Antalya, în regim de all-inclusive, s-a transformat pentru 1.800 de români într-un adevărat calvar. Firma de turism Universal Turism, din Cluj Napoca a încasat banii pentru sejururile de cinci stele, dar nu a plătit mai departe la tour operatorii turci.
Unul dintre turiști, un cunoscut avocat clujean a povestit ce s-a întâmplat în Turcia și cum a fost nevoit să achite, a doua oară, contravaloarea vacanței.
“Am ajuns la hotelul de cinci stele din Antalya Club Voyage și acolo ne-au spus că nu avem făcută confirmarea plății de către tour operatorul turc, partenerul lui Universal Turism, firma 3E Travel. Le-am spus că dacă nu este confirmată plata, vreau să plătesc din banii mei, dar cei de la hotel nu au acceptat. Apoi le-am zis că avem vouchere de călătorie, dar ne-au zis că asta înseamnă că noi am plătit la tour operator și nu că ei au plătit mai departe la hotel”, a povestit avocatul.
După ce au vorbit cu cei de la Universal Turism, românii au reușit să se cazeze la un hotel.
Credit bancar pentru plata datoriilor
Directorul Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului, Mircea Radu, susține că situația românilor din Antalya este tragică. “Sunt 1.800 de turiști în Turcia care au plecat prin Universal Turism sau prin agențiile revânzătoare. Se aruncă vină la partenerul turc, Sun Times, dar ce acolo susțin că ei sunt în regulă și că vina este la Cluj”, a spus Mircea Radu.
Pentru a nu fi dați afară din hotel, românii stăteau de pază cu rândul. “Din 15 în 15 minute cei de la hotel veneau să le blocheze camerele. Altora li s-a cerut să plece la un alt hotel din Turcia, până când li se vor plăti sejururile. Firma Universal Turism plătea numai jumătate din banii încasați de la turiștii români firmei Sun Times din Turcia. La un moment dat, operatorul de acolo și-a dat seama că a fost înșelat și a reacț