Compania Facebook Inc. a obţinut, în prima jumătate din 2011, cu 800 de milioane de dolari mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. În primele şase luni din 2011, veniturile obţinute de Facebook Inc. s-au ridicat la 1,6 miliarde de dolari, cea mai mare parte provenind din contractele de publicitate.
Numărul uriaş de utilizatori (peste 750 de milioane) a început să se reflecte şi în rezultatele financiare înregistrate de Facebook, cea mai mare platformă de socializare din lume. Veniturile obţinute de companie în intervalul ianuarie-iunie 2011 s-au ridicat la 1,6 miliarde de dolari, a declarat o sursă din interior agenţiei de ştiri Reuters. Suma este dublă faţă de veniturile înregistrate în perioada similară din 2010.
Rezultatele spectaculoase nu sunt însă nicio surpriză. De la începutul acestui an, valoarea companiei Facebook s-a dublat. Dacă în ianuarie, aceasta era estimată la 40-50 de miliarde de dolari, valoarea este estimată la 80-100 de miliarde de dolari, după ce au fost vândute mai multe pachete de acţiuni pe piaţa secundară. Compania rămâne privată, însă analiştii se aşteaptă la o listare printr-o ofertă publică iniţială de acţiuni chiar şi la sfârşitul acestui an. Un argument invocat de aceştia este faptul că, deşi nu este obligată să-şi publice rezultatele financiare, Facebook face acest lucru pentru a atrage atenţia potenţialilor investitori. „Chiar credem că Facebook va deveni sistemul operaţional folosit de toţi pentru promovarea online", crede Dave Willioan, CEO al Blinq Media, care se ocupă de campanii de promovare pe platforma socială.
Lider mondial în publicitatea online
Notorietatea în creştere a platformei în piaţa publicităţii şi cei 750 de milioane de utilizatori au pus presiune asupra celorlalţi giganţi online, contribuind poate la decizia directorilor Yahoo de a-şi concedia directorul general în urmă