De peste patru decenii, maestrul Remus Taşcău a preluat conducerea Corului "Ion Vidu” din Lugoj conturând lărgirea orizontului şi o complexă problematică artistică şi profesională. În memoria celor care au asistat, în timp, la concertele corale ale ansamblului lugojean, stăruie momente deosebite legate de un anume repertoriu sau un stil de interpretare.
Înţelegând utilitatea acestui mod de tezaurizare, maestrul Remus Taşcău nu a ostenit "să lucreze” pentru păstrarea celor mai importante realizări repertoriale, de orientări diverse. Publicului i se oferă astfel, în recitalul coral din această seară, un program în care sunt reluate creaţii de muzică românească religioasă, fie de tradiţie bizantină (Filotei Sân Agăi Jipei, Gh. Mandicevski), sau aparţinând compozitorilor care au ilustrat rugăciunea corală naţională inspirată de texte liturgice, de-a lungul secolului al XIX-lea.
Reascultăm cu acest prilej pagini ale maeştrilor primelor decenii (Ion Vidu, Gh. Cucu), ale compozitorilor celei de a doua jumătăţi de veac (I. D. Chirescu, Paul Constantinescu, Nicolae Lungu, Sigismund Toduţă) sau mai apropiaţi de contemporaneitate (Gh. Firca, Doru Popovici, Valentin Timariu, Dan Voiculescu). Repertoriul propus pentru concertul din Festival are şi câteva inserturi de muzică religioasă universală, aparţinând Renaşterii – Giovanni Pierluigi da Palestrina –, Barocului – Alessandro Scarlatti – şi Clasicismului – Wolfgang Amadeus Mozart – al căror suport de text în limba latină asigură unitatea cultică inspiratoare. Imaginea coralei lugojene îşi perpetuează astfel tradiţia în viitor, pe toate meridianele. Poate, la finalul acestei schiţe portretistice, utile pentru urmărirea concertului, ar finecesară o mai subiectivă însemnare privitoare la personalitatea lui Remus Taşcău. Maestrul pare să închidă în sipetul propriilor trăiri emoţii pe care nu le eliberează decât în