Cum vacanţa de vară s-a sfârşit, este bine să acordăm timp pentru a reflecta puţin asupra carierei noastre şi asupra a ce am putea face pentru a avansa la un nou nivel.
Allard de Jong, career coach în cadrul departamentului HP LES Strategic Investment, ne oferă nouă recomandări ce ne ajută să ne distanţăm puţin de ritmul agitat de la birou pentru a ne putea analiza cu mai multă luciditate şi pentru a ne aduna curajul şi motivaţia de a porni în forţă într-o nouă etapă.
1.COMPLETAŢI-VĂ REŢEAUA DE CUNOŞTINŢE. La fel ca o grădină, aceasta are nevoie să fie întreţinută. Atunci când aveţi parte de timp liber, investiţi-l în extinderea reţelei de cunoştinţe pe care, probabil, aţi neglijat-o.
2.CITIŢI O CARTE. Cele de beletristică sau biografiile sunt probabil cele mai recomandate pentru a vă ajuta să aveţi o perspectivă non-tehnică.
3.URMAŢI UN CURS DE ACTORIE. Actorii sunt maeştri în folosirea vocii şi corpului lor pentru a avea prestanţă şi impact. Multe din lucrurile pe care le învaţă un actor pot fi cu uşurinţă aplicate şi la locul de muncă.
4.RETRAGEŢI-VĂ ÎNTR-UN LOC LINIŞTIT PENTRU A MEDITA. Este un mod excelent de a vă gestiona stresul care vă aşteaptă de multe ori la birou.
5.ÎNVĂŢAŢI O LIMBĂ STRĂINĂ, ÎNVĂŢAŢI ORICE. Este esenţial să nu vă opriţi niciodată din a învăţa.
6.CREAŢI-VĂ UN SLOGAN ŞI UN LOGO PENTRU BRANDUL PERSONAL. A vă contura brandul personal este un lucru din ce în ce mai popular. Care este brand-ul dumneavoastră? Cum v-ar plăcea să fie? Cum aţi putea să îl rezumaţi într-o singură propoziţie sau imagine?
7.STABILIŢI-VĂ OBIECTIVE PROVOCATOARE. Încercaţi tot timpul să ieşiţi din zona dumneavoastră de confort.
8.REEVALUAŢI-VĂ CV-UL. Nu uitaţi să aveţi trecute toate activităţile din ultimul timp în CV.
9.GĂSIŢI O IDEE. Identificaţi o idee inovatoare, fie pentru companie, fie pentru departamentul dumne