Multe dintre cele mai mari companii ale zilelor noastre au pornit ca simple idei intr-o camera de camin in timpul facultatii. Nume ca Dell, FedEx, Facebook sau Microsoft fac parte dintre acestea.
Multi studenti cu porniri de antreprenoriat - viitori CEO de companie de renume - au avut parte de viziuni geniale in anii de facultate. Unii si-au dorit sa schimbe ceva sau sa faca ceea ce le place, altii doar sa faca repede o mica avere.
Desigur, nu toate afacerile ajung de succes. Un student antreprenor aflat la inceput poate ajunge sa isi piarda interesul, sa paraseasca afacerea atunci cand termina facultatea sau sa isi dea seama ca e nevoie de mai multa maturizare inainte de a face sacrificii pentru cariera si avere.
Iata, mai jos, continuarea listei realizata de CNNMoney, care cuprinde companii ce au inceput in acelasi mod si care au toate sansele sa devina celebre si de succes.
Din camera de camin, in lumea afacerilor (I)
4. Smathers&Branson
Celor doi studenti (Smathers si Branson) la Facultatea Bowdoin (Maine, New England) le-a venit ideea afacerii in anul 2003 cand au primit de la prietenele lor niste curele speciale. Era vorba de curele din piele care aveau pe suprafata la vedere panza cu model cusut manual ca la goblen.
Baietilor le-au placut atat de mult curelele incat si-au dorit si mai multe. Au descoperit insa ca sunt aproape inexistente, iar putinele care se gaseau pe piata aveau niste preturi exorbitante.
De aici s-a nascut ideea afacerii: astfel de curele, insa la preturi acceptabile, diferite modele pe care si le poate permite orice student.
Fiind o munca atat de migaloasa, insa cu atat de mult potential (se gandeau la mai mult decat curele), tipul acesta de cusatura pe panza ar fi ajuns sa fie foarte costisitor si sa manance foarte mult timp.
@N