Grupul Mercadia Holland, deţinut de Dinu Patriciu, va obţine în acest an o cifră de afaceri de 255 de milioane de euro, urmând ca valoarea indicatorului să crească la 880 milioane de euro în 2012 şi să depăşească 1,5 miliarde de euro în 2013, a declarat astăzi omul de afaceri într-o conferinţă de presă.
Mercadia deţine reţelele de magazine Mic.ro şi Macro.
Compania va investi 250 de milioane de euro până în 2012, când va ajunge la o reţea de 2.000 de magazine fixe Mic.ro, 750 mobile şi 150 de unităţi Macro şi miniMax. Până acum, investiţiile se ridică la 70 de milioane de euro.
În prezent, reţeaia Mic.ro a ajuns la aproximativ 800 de magazine fixe şi 110 mobile, în timp ce Macro, noul brand al miniMax, numără şase unităţi.
Patriciu a explicat faptul că a fost nevoit să restructureze activitatea companiei, întrucât îşi propusese iniţial să împrumute din bănci 100 de milioane de euro, iar o altă sută de milioane să fie bani proprii.
"Sucursalele din România ale băncilor străine nu sunt dispuse să acorde credite de o asemenea anvergură", a arătat omul de afaceri, precizând că firma îşi va dubla aportul la bugetul de investiţii
Compania a anunţat astăzi mai multe schimbări în conducere
Dinu Patriciu va face parte din boardul de supraveghere al companiei. "Am decis să mă implic mai mult în această afacere", a spus el.
Boardul de manageri va fi coordonat de Richard Mansel, din funcţia de CEO. El a fost country manager şi director de operaţiuni al Metro România.
Vlad Şeitan este noul director de operaţiuni şi deputy CEO. El a fost responsabil de extinderea în Europa şi Turcia a reţelei grupului petrolier OMV.
Anca Vlad va prelua funcţia de Head of Category Management and Purchasing. Înainte de a veni în grupul Mercadia, ea a fost director în cadrul bauMax România.
Roxana Baias va fi Head of Marketi