Acest fenomen atrage însă după sine şi dificultăţi în obţinerea despăgubirilor de la asigurătorii bulgari, în cazul în care maşinile asigurate de aceştia produc daune în România. Limitarea perioadei de circulaţie a autovehiculelor din Bulgaria pe teritoriul României poate să devină realitate în viitorul apropiat.
În primele 6 luni ale anului curent, numărul dosarelor de daune avizate ca urmare a accidentelor rutiere provocate pe teritoriul României de vehicule înmatriculate în Bulgaria a crescut cu 31% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 1.798 dosare de daune.
Acestea reprezintă 34,6% din numărul total de 5.190 dosare avizate în semestrul I al anului 2011 ca urmare a accidentelor produse în ţara noastră de vehiculele având locul obişnuit de staţionare în Uniunea Europeană şi în alte state membre ale Sistemului Internaţional Carte Verde. Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, creşterea a fost de 7,4%.
În funcţie de locul obişnuit de staţionare a vehiculelor, alte ţări care au urmat în clasamentul dosarelor de daune avizate au fost: Italia (cu 584 dosare), Spania (526 dosare), Germania (478 dosare), Ungaria (391 dosare) şi Franţa (313 dosare).
Accidentele produse de vehiculele înmatriculate în aceste şase ţări au generat 4.090 dosare de daune, reprezentând 78,8% din total.
„Din solicitările de informaţii primite la Comisie, am constatat că sunt persoane păgubite în urma accidentelor provocate de vehicule înmatriculate în străinătate care nu ştiu cui să se adreseze pentru a obţine despăgubirea", a declarat Angela Toncescu, preşedintele CSA.
Se schimbă situaţia?
Conform unei propuneri a Poliţiei Rutiere, maşinile înmatriculate în Bulgaria ar putea circula numai 90 de zile pe an în România. Directorul Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, Lucian Diniţă, a precizat că această pr