Interviu cu Mohammad Murad, noul preşedinte al Federaţiei Naţionale a Patronatelor din Turismul Românesc.
Dezvăluiri: Când, cum şi de ce v-aţi decis să investiţi în turismul românesc, cu aplicaţie pe zona litoralului?
Mohammad Murad: Majoritatea celor care sunt, în acest moment, investitori importanţi (subliniez: importanţi!) în turismul româAnesc, nu numai în cel de pe litoral, au activat, până prin 1995-96, când am venit şi noi în branşă, în alte zone economice. Noi am început cu alimentaţie publică şi enterteinment (cazinouri), în Bucureşti şi în Constanţa, iar prin 1997-98 a apărut oportunitatea să cumpărăm pachetul majoritar de acţiuni la societatea comercială Perla-Majestic, rezultată prin divizarea SC Mamaia SA. Era vorba de 1420 de spaţii de cazare şi două restaurante, în trei locaţii din Mamaia: Hotelurile-Restaurant Majestic şi Perla, plus Hotelul Select. Erau structuri turistice de două şi trei stele, uzate fizic şi moral. În 1998 am câştigat licitaţia. Am început investiţiile prin recondiţionarea şi refacerea în totalitate a activelor, în 1999. Primul complet modernizat a fost Majestic. A fost, de fapt, primul hotel din Mamaia adus la standaredele vremii! O nouă structură, un nou concept, o nouă abordare! De exemplu, am fost primii care am băgat „bufet suedez", la mic dejun şi prânz. S-a văzut foarte clar că acest concept a avut mare succes. Cum are şi astăzi!
A consemnat Paul PÂRVU
Mohhamad Murad: În 2000-2001, am renovat şi Perla. În 2002-2003, am cumpărat pachetul majoritar de la Hotelul Transilvania, din staţiunea Olimp. În anul următor am preluat Hotelul Cozia, din Jupiter. În toate acestea, am creeat baza unui turism modern, în care oamenii să-şi găsească satisfăcute toate aşteptările. Scopul nostru a fost, încă de la început, ca cel care vine la mare şi se cazează la noi să se simtă mai bine ca la el acasă, în o