Criza economică a presat piaţa de comunicaţii electronice din România până la un nivel de 3,63 miliarde euro (15,30 miliarde RON), în 2010, ceee ce înseamnă o scădere cu 6,6% faţă de valoarea din 2009. Potrivit statisticilor Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii, cea mai mare scădere a fost înregistrată de veniturile din furnizarea de servicii de telefonie la puncte fixe (-12,4%), urmată de veniturile din furnizarea de servicii de comunicaţii electronice prin intermediul unor reţele publice mobile terestre (-11,4%). Ca atare, ANCOM a luat decizia ca a nici în acest an să nu perceapă tariful de monitorizare datorat de operatori. Fluctuaţii negative ale veniturilor s-au înregistrat şi pe segmentul serviciilor de acces la internet (-5,6%) şi în zona serviciilor de transmisiuni de date (-2,3%), în timp ce veniturile din furnizarea de servicii de retransmisie a programelor audiovizuale au crescut cu 0,9%. În domeniul telefoniei mobile, veniturile din servicii furnizate pe bază de abonamente pentru persoane fizice deţine cea mai mare pondere (30,6%), urmate de veniturile din serviciile furnizate pe bază de abonamente pentru persoane juridice (25,1%), de veniturile din furnizarea de reţele publice mobile terestre (la nivel de gros, 23%) şi de veniturile din servicii furnizate pe bază de cartele preplătite (21,3%). În anul 2010, piaţa de comunicaţii şi servicii poştale a atins 3,98 miliarde de euro (16,76 miliarde de lei), în scădere cu 6,2% faţă de 2009, conform informaţiilor centralizate de ANCOM pe baza raportărilor datelor statistice de către furnizori. Criza economică a presat piaţa de comunicaţii electronice din România până la un nivel de 3,63 miliarde euro (15,30 miliarde RON), în 2010, ceee ce înseamnă o scădere cu 6,6% faţă de valoarea din 2009. Potrivit statisticilor Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii, cea mai mare scădere a fost înregistrată de veni