Un prejudiciu de 11.725.420 de lei cauzat bugetului de stat, ce constă în TVA sustras de la plată, inclusiv majorări de întârziere şi dobânzi, a fost stabilit în urma unei inspecţii fiscale efectuate la o societate comercială din Arad, ce îl are ca asociat unic pe un cetăţean italian. "
Verificarea în cauză a fost iniţiată ca urmare a informaţiilor transmise de autorităţile fiscale portugheze, conform cărora societatea comercială din Arad a achiziţionat din Comunitatea Europeană bunuri în valoare de peste 4,9 milioane de euro, pe care nu le-a înregistrat în evidenţa contabilă şi nu le-a raportat corespunzător ca achiziţii intracomunitare", a declarat Marius Drăgănescu, director executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Arad.
El a evitat să spună ce mărfuri figurau în actele firmei deţinute de italian.
Ce probleme au găsit inspectorii
Potrivit lui Marius Drăgănescu, la data efectuării controlului, fima verificată nu a putut justifica existenţa unor bunurilor care au fost cumpărate din Portugalia şi nu a putut dovedi cu documente justificative că bunurile, în valoare de peste 4,9 milioane de euro, au fost vândute. Astfel, organele de inspecţie fiscală au asimilat bunurile respective drept lipsă din gestiune. Adică, nimeni nu poate da de urma mărfurilor.
După ce au extins cercetările, inspectorii fiscali au constatat că societatea în cauză a înregistrat în contabilitate cumpărări de articole textile pe care ulterior a declarat că le-a livrat în ţări ale Uniunii Europene şi a obţinut venituri în valoare de peste 2,4 milioane de euro, pentru care a aplicat un regim de scutire de TVA.
Adică, firma nu a plătit TVA în România, pentru mărfurile exportate şi urma, în mod normal, să plătească taxa pe valoarea adăugată în ţările destinaţie. Însă nimeni nu a putut dovedi faptul că mărfurile au părăsit cu adevărat România şi că nu au fo