Romania a inregistrat in primul semestru din acest an una dintre cele mai mari cresteri in privinta vanzarilor de electronice, electrocasnice si IT, fiind depasita doar de Slovacia si Rusia, potrivit unor date ale companiei de cercetare GFK centralizate de Wall-Street.ro.
Astfel, romanii au cumparat in primul semestru din acest an bunuri de folosinta indelungata in valoare de 613 milioane de euro, mai mult cu 11,4%,fata de perioada similara din 2010. Comparativ, in Rusia cresterea a fost de 39%, iar in Slovacia de 14,1%.
Avansul mare din Romania a fost determinat in special de sectorul IT, cel al electrocasnicelor mici si foto, toate cele segmente inregistrand cresteri de peste doua cifre.
Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata in Romania in S1
"Nevoia consumatorului de a avea acces la internet, precum si importanta crescanda a acestuia in viata de zi cu zi pentru a invata, a socializa, a face cumparaturi, a se distra, l-a determinat sa priveasca produsele IT ca pe niste accesorii obligatorii", afirma oficialii GFK despre vanzarile de laptopuri, PC desktop-uri, monitoare sau periferice care au crescut cu 26,6% in primele sase luni din acest an, comparativ cu aceeasi perioada din 2010.
Totodata, sectorul foto a crescut cu 22,5%, iar cel de electrocasnice mici cu 12%. In timp ce produsele de telecomunicatii, electronicele de larg consum precum si electrocasnicele mari au crescut intr-un ritm mai lent, de sub 10%, singurul domeniu care a ramas pe scadere este cel al echipamentelor de birou. Scaderea pe acest segment a fost de 15,3%.
In timp ce anul trecut dintre cele 18 tari monitorizate de GFK, doar patru inregistrau scaderi ale vanzarilor, anul acesta in aproape jumatate dintre tarile incluse in studiul companiei de cercetare s-au raportat diminuari. Datele pentru Ucraina si Polonia nu au fost inca public