Pentru a răspunde la această întrebare, vă propunem un instrument de management care este aplicat cu succes în întreaga lume şi care vă oferă posibilitatea de a vă spori rezultatele organizaţiei. Este vorba despre benchmarking, care poate fi aplicat, în urma dezvoltării unui proces continuu, care implică analizarea schimbărilor posibile, ajustarea proceselor interne esenţiale ale organizaţiei sau dezvoltarea de comparaţii cu rezultatele nou obţinute.
Benchmarkingul reprezintă o încercare a organizaţiei de a-şi îmbunătăţi performanţele, învăţând din practicile demne de urmat pe care le adoptă alte companii. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, se recomandă obţinerea de informaţii în cadrul unui parteneriat sau a unei cooperări cu alte organizaţii, în care schimbul de date, cifre, statistici este reciproc, pe durata colaborării.
Paul Marinescu specifică în cartea sa, „Management de proiect", faptul că „benchmarking-ul este o activitate continuă, în care se ajustează procesele interne esenţiale ale organizaţiei, se monitorizează performanţa, se fac comparaţii cu rezultatele nou obţinute în domeniu şi se analizează schimbările posibile". Mai mult, Marinescu spune că „benchmarking-ul este îndreptat mai ales către înţelegerea proceselor care duc la lipsa de performanţă, lucru ce permite cunoaşterea metodelor care duc la obţinerea unora mai bune". Astfel, benchmarking-ul oferă managerilor obiective realiste şi permite elaborarea strategiilor de eliminare a lipsurilor.
„Nu copiaţi"
Mai mult, platforma online a SM Thacker&Associates subliniază că „benchmarking-ul nu presupune doar a vă compara procesele cu cele ale concurenţei". Prin urmare, aceasta nu este o metodă de „a copia" practicile de lucru ale competitorilor, ci un mod de a solicita informaţii de la concurenţă pe baza unui parteneriat. Termenul „benchmarking" se refer