Una dintre investiţiile majore din ultimii ani în Portul Constanţa este reprezentată de noul terminal de cereale din danele 45-46, proiect realizat integral de către operatorul portuar Minmetal SA. Construit în nici doi ani de o echipă de profesionişti români în colaborare cu specialişti germani, în baza cerinţelor identificate în piaţă, terminalul se dovedeşte a fi unul dintre cele mai performante proiecte de acest tip, fiind lider în regiunea Mării Negre, potrivit managerului de proiect, Teodor Bolocan, directorul general al companiei Minmetal.
În condiţiile în care este vorba despre o investiţie de circa 40 de milioane de euro realizată într-un timp aproape record pentru România, am solicitat un interviu directorului general al societăţii beneficiare.
Am înţeles că una dintre investiţiile din Portul Constanţa din anul 2010 este acest terminal de cereale, construit în danele 45-46. Cât timp a durat execuţia proiectului şi cum s-a format ideea acestui proiect, de la ce a pornit? Ce a determinat compania Minmetal să investească în acest proiect?
Proiectul a început în anul 2009 şi este finalizat în august 2011, nu mai este un proiect în execuţie. Urmează să fie dat în folosinţă, de altfel, o parte din el s-a dat deja în folosinţă. Se va da în folosinţă totală după efectuarea testelor de casă. Ideea s-a născut, aşa cum e normal, datorită cerinţelor din piaţă. Ca în orice altă activitate comercială de prestări servicii: am depistat cerere pentru asemenea servicii şi am venit în întâmpinarea acestei cereri prin această ofertă. Ca orice investiţie, a avut parte de „un început" corect şi firesc, care a constat în întocmirea unui studiu de fezabilitate, iar datele colectate la vremea respectivă indicau oportunitatea acestei investiţii.
Puteţi să ne spuneţi câteva lucruri despre acest terminal? Ce are el diferit faţă de alte terminale? Cum anum