Dat fiind că am în folosinţă o maşină înmatriculată în Bulgaria, urmăresc cu mare interes ce au de gând cei de la Bucureşti în ceea ce priveşte limitarea automobilelor înscrise la vecini. Ultimul „bau-bau" al guvernanţilor a fost lansat pe piaţă în urmă cu câteva săptămâni, când s-a spus că, prin intermediul unui proiect legislativ, Poliţia Română intenţionează să mai împuţineze numărul maşinilor de pe teritoriul României înmatriculate în Bulgaria.
Mai exact, cei care deţin o „bulgăroaică" ar putea avea la dispoziţie cel mult 90 de zile pentru a-şi înmatricula maşina în România. Acum, problema se pune altfel: cine şi mai ales cum va face dovada că eu, proprietar de auto înmatriculat în Bulgaria, am intrat în ţară cu maşina acum trei luni, căci la vamă, după cum se ştie, nu mai eşti înregistrat în baza de date. Acum, când am lămurit şi acest aspect şi m-am convins că problema bulgăroaicelor este mai îmbârligată decât s-a estimat iniţial, m-am liniştit, oarecum. Numai că, zilele trecute, un amic a venit cu o ipoteză şoc: limitarea accesului automobilelor înscrise la bulgari se va face prin intermediul procurii, document încheiat între proprietarul de drept al maşinii cu cel căruia „patronul" îi dă drept de utilizare, vânzare etc. Dat fiind că pe această procură este trecută data încheierii ei, nu este exclus ca aceasta să fie pârghia necesară ruinării noastre, a utilizatorilor de maşini bulgăreşti. Tot potrivit acestui amic, după ce va fi dată „o lege specială", poliţiştii rutieri vor demara o serie de controale în trafic pentru a înregistra în baza de date ziua, luna şi anul când a fost efectuată înmatricularea maşinilor în alte state. Astfel de controale vor avea loc săptămânal, în baza unui plan de acţiuni, iar graţiei datei trecută pe procură poliţiştii vor stabili dacă şoferul cu pricina şi-a depăşit cele 90 zile acordate pentru înmatricularea maşinii