Televiziunea si panourile stradale, sunt mediile preferate de romani pentru publicitate, 73%, respectiv 67% dintre consumatori considerand afirma ca un brand ar trebui sa comunice cu ei prin intermediul acestor canale, arata un studiu realizat de compania de cercetare GFK Romania si site-ul specializat pe industria de comunicare Iqads.
Locuitorii din orasele mici cred ca este mai adecvat ca o marca sa comunice cu ei prin intermediul televizorului, comparativ cu locuitorii din Bucuresti (80% fata de 68%).
In general, reclamele de la televizor sunt considerate amuzante, informative si in mare masura originale. Totodata, aproape doua treimi dintre consumatorii din mediul urban sunt dispusi sa cumpere un produs in urma unei reclame de la televizor.
Pe de alta parte, panourile stradale sunt preferate mai ales de catre persoanele „in miscare”, mai precis tinerii intre 15 si 17 de ani.
Pe urmatoarele locuri se afla reclamele din ziare/reviste (60%), de pe fluturasi/brosuri publicitare (57%), internet (56%) si cele de la radio (44%).
Deoarece persoanele cu educatie superioara isi petrec mai mult timp pe internet, acestea considera comunicarea prin reclamele online mai potrivita pentru a interactiona cu ei (65%), comparativ cu alti consumatori.
In general, reclamele din ziare/reviste,brosuri publicitare, de pe internet sau de la radio sunt considerate informative. Totusi, consumatorii simt ca mai mult li se adreseaza reclamele de pe internet (55%) si din brosurile publicitare (52%), care sunt implicit mai utile pentru ei si ii determina in mai mare masura sa cumpere anumite produse sau servicii.
Reclamele prin intermediul SMS-urilor sunt considerate cel mai putin adecvate de catre consumatori. Din cauza limitarilor acestori tipuri de reclame, ele nu sunt considerate nici amuzante si nici creative.
Mai multe reclame pen