CFR-ul a ajuns la datorii care se ridică la 1% din PIB. Numai facturile către plata energiei electrice sunt de 1,8 miliarde de lei. În 10 ani, datoriile sistemului feroviar au crescut cu 2.248%. În luna aprilie, Ministerul Transporturilor lua decizia închiderii a 1.500 de kilometri de cale ferată. Sindicatele au luat foc. S-au făcut interpelări la Preşedinţie, interpelări care vorbeau despre reducerea dramatică a volumului de transport. Pe de altă parte, ministerul susţine că, pe multe dintre liniile propuse spre închidere creşte deja iarba şi sunt practic neoperabile. Potrivit scrisorii cu FMI, CFR-ul trebuie să renunţe la liniile care nu mai aduc profit. Cu toate acestea, lucrurile se mişcă greu, iar colosul CFR depăşeşte criza pe umerii angajaţilor. Sindicatele nu par la fel de gălăgioase când vine vorba despre factorul uman. De altfel, într-unul dintre interviurile acordate săptămâna trecută, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a precizat următoarele: "Sindicatele pot să protesteze cât vor, dar, înainte de a protesta, să-şi asume starea în care se află calea ferată din România. Ambiţia pe care ne-am pus-o, pentru că până la urmă este o luptă, cu Comisia Europeană, cu FMI, de a curăţa de datorii toate aceste companii ar trebui să fie susţinută de sindicate, nu împiedicată de sindicate. Le transmit public să-şi vadă de treabă, pentru că au făcut destul de mult rău căii ferate prin atitudinea pe care au avut-o, aşa încât să-şi poată permite să ridice capul. Le miroase din nou a bani, au văzut că încep să vină din nou bani către calea ferată? Deja se pot deschide noi ţevuşte? Le spun că nu se pot deschide noi ţevuşte".
Pe adresa redacţiei noastre a ajuns o scrisoare a angajaţilor CFR, cei care sunt, după cum arată lucrurile, direct "responsabili" de dezastrul companiei la care lucrează. "Vă scriu aceste rânduri în speranţa că veţi fa