Consolidarea pieţei de asigurări este o temă care se repetă deseori în discursurile specialiştilor din domeniu. Destule voci afirmă că există prea multe companii de asigurări, mai ales acum, când contextul economic a devenit nefavorabil, puterea de cumpărare a clienţilor a scăzut, iar asigurările nu au fost niciodată o prioritate în bugetele românilor.
Mai mult, cu peste 40 de companii de asigurări care activează în piaţă şi un domeniu aflat în pierdere, există, cel puţin la nivel teoretic, ideea că, mai puţine companii, în absenţa unei mase critice de clienţi, ar determina o eficientizare a activităţii la nivelul industriei asigurărilor din România.Dar nu aceasta era abordarea în perioada de expansiune a domeniului, atunci când efectele crizei erau departe.
Toată lumea se lupta pentru extindere, pentru cotă de piaţă, se deschideau noi sucursale, vechii şi, mai ales, noii clienţi erau întâmpinaţi cu noi produse, iar consolidarea pieţei era doar un discurs pur teoretic. De fapt, mizele companiilor erau altele, iar extinderea anulase orice intenţie de consolidare. Pentru că, până la urmă, o fuziune, dincolo de răspunsul la întrebarea superficială: va fi volumul subscrierilor realizate de noua companie cel puţin egal cu afacerile cumulate ale companiilor înainte de fuziune?...
Pe scurt: 1+1=?, înseamnă mult mai mult: este un proces amplu care trebuie pregătit în timp, toată procedura necesită avize care durează, salariaţii companiilor lucrează sub ameninţarea restructurării, se dau lupte pentru ocuparea poziţiilor în structurile de conducere ale noii companii şi, la final, din două poziţii de conducere va rămâne doar una, iar din două locuri de muncă va rămâne unul şi ceva. Şi acestea sunt doar câteva aspecte.
Consolidarea pieţei de asigurări este o temă care se repetă deseori în discursurile specialiştilor din domeniu. Destule voci afirmă că ex