Apariția cărții sale despre vremea petrecută în închisoare în China, Für ein Lied und hundert Lieder (Pentru un cîntec și alte o sută de cîntece), a fost cît pe ce să îl coste iarăși libertatea. Luni de zile, Liao Yiwu a fost aproape zilnic „vizitat“ acasă de către reprezentanți ai autorităților chineze, care l-au amenințat că dacă își publică volumul în Europa va fi băgat iarăși în închisoare. Din această cauză, Editura Fischer, care îi publicase deja volumul Fräulein Hallo und der Bauernkaiser (Domnișoara Hallo și împăratul țăran), un volum extraordinar despre oameni și vieți de la marginea societății în China de astăzi, a tot amînat publicarea volumului. În sfîrșit, cînd volumul a apărut, Liao Yiwu a reușit să fugă din țară în vara acestui an și să ajungă în Germania, la Berlin. Liao Yiwu, un poet cu o forță extraordinară de expresie, a fost, pînă în 1989, recunoscut oficial în China ca una dintre cele mai mari personalități ale literaturii contemporane. După 1989 a devenit, așa cum el însuși povestește, un „alt om“. După masacrul din Piața Tien an Men, din iunie 1989, Liao Yiwu a scris o lungă poezie intitulată chiar așa, Masacru, poezie a cărei distribuire prin China și în afară l-a costat libertatea. Împreună cu un grup de prieteni, intelectuali precum Liu Xiaobo, deținătorul Premiului Nobel pentru Pace, Liao Yiwu a realizat un documentar, la începutul anului 1990, despre cele petrecute în acea piață – în martie, toți au fost ridicați și trimiși în închisoare. În cartea sa despre închisoare, o cutremurătoare mărturie care s-ar putea compara poate doar cu mărturiile despre Gulagul sovietic ale lui Soljenițîn, Liao Yiwu a povestit despre toată degradarea, umilința, torturile psihice și fizice pe care le-au avut de îndurat el și alți colegi de celulă. După ce a ieșit din închisoare, Liao Yiwu nu a fost doar „alt om“, el își pierduse și familia, și orice loc