Incet, incet, RATP o ia pe urmele CET, in aceeasi prapastie a falimentului. Regia ieseana de transport a ajuns la datorii de peste 180 milioane de lei. Numai anul trecut, regia a inregistrat pierderi de peste 24 milioane de lei. Asta in timp ce majoritatea societatilor si regiilor similare din marile orase sint pe plus. Situatia datoriilor pare fara iesire. Oficialii Primariei cocheteaza din nou cu ideea infiintarii unei noi societati, fara datorii, pe scheletul RATP. Ce se va intimpla insa cu vechiul RATP, caruia nu i se va putea aplica "schema clasica" a pierderii datoriilor: vinzarea catre un boschetar basarabean?
Regia de transport a Primariei risca sa ajunga in situatia CET. Datoriile RATP au ajuns la 181,4 milioane de lei la sfirsitul anului trecut. Aceste datorii au produs penalitati si majorari de intirziere uriase, de peste 21 milioane de lei. In total, RATP a incheiat anul trecut cu pierderi de 24,6 milioane de lei.
Situatia dezastruoasa in care se afla regia de transport ieseana nu se regaseste insa si in bilanturile financiare ale altor unitati similare din orase mari din tara. Aproape toate aceste unitati au anuntat profit la sfirsitul anului 2010. Regia ieseana conduce detasat si la capitolul datorii. Ca o "bila alba": este pe ultimele locuri in ceea ce priveste subventiile primite de la Consiliul Local.
Pierderi cit o treime din cifra de afaceri
Alte municipalitati din tara par sa fi gasit reteta succesului in ceea ce priveste transportul in comun. Asa s-ar putea spune dupa o scurta analiza a bilanturilor financiare afisate pe site-ul Ministerului de Finante. Anul 2010 a insemnat pentru regia de transport ieseana acumularea a 181,4 milioane de lei datorii si pierderi de 24,6 milioane de lei, la o cifra de afaceri de 72,7 milioane de lei.
Anul trecut RATP a primit subventii de 15,5 milioane de lei de la Primarie. Din ace