• Reclamantul a intarziat cu plata unei rate la Emporiki, iar banca a comunicat acest lucru catre Centrala Riscurilor Bancare, fara sa-si avertizeze clientul
Comisarii de la Protectia Consumatorilor au amendat Emporiki Bank Romania SA pentru un abuz comis asupra unui iesean. Acesta a reclamat la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) ca institutia bancara a transmis catre Centrala Riscurilor Bancare date privind restantele la plata ratelor fara a fi notificat cu cel putin 15 zile inainte, asa cum prevedea una dintre clauzele contractuale. In fapt, reclamantul a intarziat cu plata unei rate la Emporiki, iar banca a comunicat acest lucru catre Centrala Riscurilor Bancare, fara sa-si avertizeze clientul. Controlul facut de comisarii CJPC a evidentiat faptul ca, pe langa prevederea legala care precizeaza ca institutia bancara era obligata sa notifice rau-platnicul, exista chiar si o clauza contractuala care specifica acest lucru. "Emporiki Bank nu s-a conformat obligatiilor contractuale si legale de a notifica clientul inainte de a transmite datele negative legate de restantele la plata si, in consecinta, banca a fost amendata cu suma de 2.000 de lei", a declarat Daniel Piftor, comisarul-sef al CJPC.
Amenda primita de Emporiki este simbolica, mult mai importanta pentru clientii bancilor fiind masura complementara impusa de CJPC. Astfel, banca in cauza a fost obligata sa faca demersurile necesare pentru radierea inregistrarii la Centrala Riscurilor Bancare a clientului reclamant, mai ales ca acesta a achitat rata restanta si a reintrat in graficul de plata. Sanctiunea impusa de CJPC poate crea un precedent in sistemul bancar, ajutandu-i practic pe cei cu credite sa evite sanctiunile dure impuse de banci.
Mentionam ca inregistrarea in Centrala Riscurilor Bancare duce la imposibilitatea contractarii altor credi