Companiile încearcă dintotdeauna să-şi convingă potenţialii clienţi de faptul că un produsul merită achiziţionat. Ţintele nu sunt doar adulţii, ci şi copiii. Cartea "Trucuri pe care companiile le folosesc să ne manipuleze mintea şi să ne convingă să cumpărăm", scrisă de Martin Lindstrom, dezvăluie şi analizează eforturile pe care le fac brandurile pentru a-şi fideliza clienţii.
Lindstrom susţine că, încă de timpuriu,copiii devin constienţi de existenţa brandurilor. În sprijinul afirmaţiei sale, autorul citează un studiu al SIS International Research (o companie americana de cercetare în domeniul marketingului - n.r.), potrivit căruia 53 la sută dintre adulţi şi 56 la sută dintre adolescenti folosesc branduri care le-au intrat în minte de când erau mici. Produsele vizate sunt mâncarea, băuturile şi articolele menajere, promovate prin publicitate. Teoria lui Linstrom are şi o bază ştiinţifică. Copiii, înainte de a ajunge la vârsta de trei ani, pot recunoaşte emblemele a unui număr mediu de 100 de branduri. Până la vârsta de zece ani, ajung să-şi amintească între 300 si 400 de branduri, afirmă dr. Allen Kanner, de la Institutul Wright, specializat în "Psihologia copilului". Citeşte şi:De la "Just do it", la "I'm lovin' it". Top 10 SLOGANURI care au devenit legendă. Care sunt formulele magice folosite de aproape 100 de ani
De când începe fidelizarea Pentru a-şi crea clienţi fideli, companiile îşi fac strategia pornind chiar de la copiii încă nenăscuţi. De exemplu, o companie producătoare de bomboane din Filipine, "Kopiko", a oferit bomboane femeilor însărcinate. Desertul le era oferit pe gratis, după ce-şi încheiau vizita la medic. Potrivit psihologilor, nutriţia femeilor însărcinate nu afectează numai dezvoltarea copilului lor nenăscut, ci şi obiceiurile alimentare ale ambilor, pe viitor. Astfel, dieta gravidei transformă creierul fetusu