Un tânăr şi-a dat seama că pe şosea nu e loc de teribilisme şi a învăţat să îşi potolească setea de adrenalină printr-un sport spectaculos.
Sorin Ene (30 de ani) lucrează ca area-sales manager la o firmă de electronice. "Om de birou", căsătorit, cu o fetiţă de cinci ani. Însă mai e ceva. Sorin practică de zece ani driftingul. Adică arta de a derapa controlat cu maşina, de a lua viraje spectaculos pentru a încânta publicul. El este primul om care a început să practice acest sport în România.
Totul a plecat, spune el, din "teribilismul adolescenţei de a conduce agresiv". După primele participări la cursele organizate, tânărul Sorin Ene a realizat cât de periculoase erau unele manevre pe care le făcea pe şosea. Aşa că, prin drifting, a învăţat "să îşi descarce nervii" într-un cadru organizat.
Primul pas, "cerculeţele" în care fumegau cauciucurile
Pentru Sorin, totul a pornit de la cursele clasice de "drag", în care şoferii cu maşini modificate se întreceau în acceleraţii pe 400 de metri. La sfârşitul acestor competiţii, participanţii ofereau demonstraţii de "cerculeţe", până la explozia cauciucurilor, o încântare pentru publicul venit la spectacole.
De aici şi de la un BMW E-30 (celebrul "ursuleţ") a început pasiunea lui Sorin pentru derapajele controlate. Sportul a luat naştere în Japonia şi tot acolo se întrec piloţii de top. În timp însă, disciplina a început să aibă tot mai mulţi adepţi la noi în ţară, acum fiind organizat chiar un campionat naţional. Sorin încă mai are un "ursuleţ", de 220 de cai putere.
"Cred că a schimbat vreo 20", spune amuzat un prieten de-al său. Însă "perla" este un Nissan Silvia, maşină pe care a modificat-o şi a adus-o la o putere de 348 de cai.
A învăţat ani buni de pe internet. Apoi, a furat meserie de la piloţii străini
"HAI–ul" - cum este cunoscut de colegii drifteri, după numărul de la maş