Gestionarea conturilor sociale, monitorizarea concurentei sipersonalizarea conturilor in retelele sociale sunt cateva dintreatributiile unui social media manager, care in aproape jumatate dincazuri incaseaza la final de luna intre 300 si 500 de euro. Salariiledin zona social media pot ajunge insa si la peste 4.000 de euro daca teocupi de intreaga strategie a unei companii, potrivit unui studiurealizat de Evensys si Portal HR.
Studiul arata ca 44% din managerii social media sunt platiti cu sume intre 300 si 500 de euro, in timp ce 38% primesc intre 500 si 1.000 de euro, limita superioara fiind depasita doar in 12% din cazuri.
La un nivel usor superior ca si arie de competente, un specialist social media castiga in aproape jumatate din cazuri intre 500 si 1.000 de euro. Spre deosebire de managerii social media, doar 23% din specialistii au salarii intre 300 si 500 de euro. Diferentele salariale dintre cele doua functii se explica prin faptul ca specialistul nu se ocupa doar de executie, si si de elaborarea strategiilor.
Prin urmare, ce presupune functia de social media specialist? Elaborarea de strategii new media, managementul bugetelor si resurselor pentru diverse campanii online, monitorizarea concurentei si a tendintelor in domeniu, implementarea politicilor de comunicare ale organizatiei in social media, conturarea imaginii organizatiei in online.
Potrivit studiului, 47% dintre online manageri castiga lunar intre 500 si 1.000 de euro, 33% intre 300 si 500 de euro si 20% intre 1.000 si 4.000 de euro.
Totodata, aproximativ 49% din cei care lucreaza in prezent in social media au activat inainte in PR, 21% in marketing, 12% in publicitate, 11% in presa, 9% in online si restul in alte domenii variate.
In acelasi timp, 47% dintre angajatii romani care activeaza in domeniul analizat petrec intre 30 si 50