Automobilul FN Herstal, primul inmatriculat in Capitala, este oferit spre vizionare publicului timp de o luna, in lobby-ul principal al Muzeului National de Istorie a Romaniei. Fabricat la Liege (Belgia), autovehiculul face parte dintr-o serie de 47 de automobile produse de constructor, la Bucuresti ajungand cea cu nr. 40. In lume mai exista doar cateva exemplare. Automobilul a apartinut lui Bazil C. Assan (primul roman care a explorat regiunile arctice si primul roman care a facut o calatorie in jurul lumii). Deoarece printul George Valentin Bibescu dorea ca automobilul lui sa fie primul inmatriculat, dar vehiculul lui Assan primise deja nr. 1, Prefectura Capitalei a gasit o solutie de compromis, inregistrand autoturismul printului cu numarul 0.
Vezi in fotogalerie si automobilele De Dion Bouton (1898), Oldsmobile Curved Dash (1901) si EGO (1924). Automobilele au fost expuse in weekend, in cadrul evenimentului "Bucurestii la primul claxon".
De Dion Bouton (1898) (Muzeul de Istorie - Galati)
Automobil derivat din triciclul aparut in anul 1894.
Productie: Franta.
Caroserie neacoperita din lemn de frasin.
Rotile de butuc, janta si spite, echipate cu pneuri de 20 de toli, protejate de aripi arcuite din lemn de frasin modelat prin fierbere si presare.
Lungime: 224 cm; latime: 128 cm; inaltime: 140 cm
Sasiul este din teava de otel.
Are trei viteze pentru mersul inainte si una pentru mersul inapoi.
Franarea se face pe transmisia cardanica.
Pornirea masinii se face cu ajutorul unei manivele.
Sistemul de lumini este compus din doua faruri cu flacara, alimentate cu acetilena de la un generator.
A devenit proprietate a muzeului in 1956, insa provenienta sa exacta este incerta. Cel mai probabil a apartinut farmacistului si omului politic Constantin Tinc, fost primar al Galatiului de mai multe ori, in