52 de angajaţi ai Operei Braşov vor da azi examenul ce-i va consacra drept specialişti în artele spectacolului, la standrdele Accademiei Teatro alla Scala din Milano.
Artiştii români sunt recunoscuţi peste tot în lume, dar la capitolul specialiştii din „spatele cortinei”, „formaţi ca la carte”, stăm mai prost. 52 de angajaţi ai Operei Braşov, însă, susţin astăzi examene pentru diplome de specialişti în artele spectacolului, după ce au luat lecţii de la formatori de la Accademia Teatro alla Scala din Milano. Este vorba de fapt despre proiectul „Scenart”, în valoare de 3,6 milioane euro, început în octombrie 2009 şi care se va finaliza în septembrie 2012. Proiectul are ca beneficiar pe Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” din Bucureşti, teatre asociate fiind Opera Braşov, Teatrul Naţional Târgu Mureş, Teatrul Metropolis Bucureşti şi Teatrul de Operă şi Balet „Oleg Danovski” Constanţa.
„Noi, românii, avem talente artistice recunoscute în toată lumea. Dar la partea tehnică, de realizare a spectacolelor, am rămas mult în urmă. Nu mai avem şcoli pentru machiaj scenic, pentru ingineri de sunet, pentru croitori de costume din secolele XVI, XVII sau XIX de zeci de ani. Acest proiect însă umple un gol şi nu oricum, ci cu maeştri de cea mai înaltă pregătire”, a declarat, ieri, Cristian Mihăilescu, regizor şi coordonator local training în acest proiect.
Problema pe care proiectul îşi propune să o rezolve este crearea unui centru de formare unde profesioniştii din domeniul artelor spectacolului pot să urmeze cursuri de pregătire în meserii precum: maestru lumini, mânuitor montator décor, maestru sunet, machior spectacole, regizor de scenă, croitor confecţioner costume teatru, recuziter etc. Specificul acestor cursuri este faptul că ele îmbină partea teoretică cu cea practică.
La absolvirea cursurilor, specialiştii vor avea şi diplome din part