Dacă ar fi să participe la un concurs de frumuseţe, noul 508 de la Peugeot ar avea mari şanse să câştige competiţia în clasa medie. Francezii au reuşit să creeze o berlină echilibrată, cu un design rafinat, atletic şi fluent, cu o parte frontală îndrăzneaţă şi un posterior răvăşitor. Dar designul nu e totul în acest segment, iar 508 are nevoie şi de alte atuuri cu care să îşi convingă potenţialii clienţi. Inginerii de la Sochaux au ascultat cu atenţie doleanţele posesorilor vechiului model de clasă medie Peugeot şi au scurtat consola faţă - cu circa 4 centimetri! -, echilibrând maşina şi renunţând la un calandru supradimensionat, astfel încât noul rege-leu atrage în mod plăcut privirea. Dar designul face parte dintr-o filosofie mai largă aplicată acestei maşini: subjugarea tuturor elementelor ideii de confort.
Eleganţa pe primul loc
Motorul turbodiesel de 2 litri 140 CP este mai degrabă molcom, oferind reprize de depăşire decente şi un bun compromis între dinamică şi consum - este motorul care va fi cel mai probabil, preferatul clienţilor români. Propulsorul de 1,6 litri THP este, în schimb, mai plin de vervă. La cei 156 CP ai săi, el oferă un cuplu de 240 Nm încă de la 1.400 rpm şi îţi permite atât să depăşeşti din scurt, cât şi să te întinzi la viteză, chiar cu tente sportive la peste 4000 rpm. Pentru cei care doresc mai multă putere există şi o variantă de 163 CP a dieselului de 2 litri, dar şi un propulsor de 2,2 litri HDI care atinge 204 CP.
Trenul de rulare este, în schimb, orientat exclusiv spre confort, ceea ce înseamnă trei lucruri: denivelările mari sunt amortizate prompt, însă la cele succesive vei avea parte de tangaj; pe serpentine maşina va avea ceva ruliu, ceea ce îţi va modera pornirile sportive; pe autostradă maşina e în mediul ei la absolut orice viteză, datorită în parte şi unui coeficient aerodinamic de numai 0,26, record