Proiectul pasajului subteran de la Piata Presei Libere a fost prezentat miercuri in Comisia tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei. De la un singur pasaj pe directia DN 1 - Kiseleff, cit a aprobat Consiliul General, proiectantii au propus acum trei pasaje pentru fluidizarea traficului.
- Primul pasaj ar urma sa porneasca de pe DN1 si sa iasa pe Bd. Kiseleff - Al doilea pasaj ar fi o ramificatie a primului si ar permite iesirea pe Bd. Expozitiei - Al treilea pasaj ar avea traseul Bd. Kiseleff - Bd. Poligrafiei.
In conditiile in care s-ar realiza toate cele trei pasaje subterane, viteza de deplasare in intersectia de la Piata Presei Libere ar creste de la 25 km/h la 44 km/h, iar timpul de asteptare de pe Bd. Poligrafiei s-ar reduce de la 170 secunde la 30 de secunde, potrivit studiului de trafic realizat de proiectanti.
Potrivit aceleiasi surse, pe Bd. Kiseleff durata de asteptare s-ar reduce cu 20-30%, iar coada de pe Bd. Marasti s-ar reduce de la 200 secunde la 17 secunde. Potrivit lui Dorin Stefan, arhitectul care realizeaza proiectul, in acest moment prioritar ar fi pasajul DN 1 - Kiseleff, dupa care ar urma extinderea sa pina pe Bd. Expozitiei, iar mai tirziu, dupa ce se va da in functiune inelul median, foarte important ar fi si pasajul subteran dintre Kiseleff si Bd. Poligrafiei.
Pentru a integra pasajele cu transportul in comun, proiectantii au prevazut si realizarea a doua mari parcaje subterane: unul in fata Casei Presei si unul la capatul tramvaiului 41.
O parte dintre membrii Comisiei de Urbanism au sustinut modernizarea orasului prin realizarea celor trei pasaje, altii sustin ca iesirea pasajului pe Bd. Kiseleff ar strica bulevardul, considerat unul dintre cele mai frumoase din tara. "Nimeni nu-si pune problema sa faca pasaje subterane pe Champs Elysee. Orasul inseamna mai mult decit semafoare,