Tramvaiele1 si 13 ar putea reveni pe traseul initial abia de anul viitor. Cel putin asta sustin sefii municipalitatii, care nu vor sa ingreuneze traficul pe Anastasie Panu. Si asta desi lucrarile la calea de rulare dintre Palat si Elena Doamna sunt aproape gata. Oficialii primariei sustin ca tramvaiele 1 si 13 ar putea reveni prin Podu Ros abia dupa asfaltarea carosabilului, montarea bordurilor si reabilitarea intregii trame stradale. Initial, atat oficialii Regiei Autonome de Transport Public cat si cei ai Primariei au sustinut ca vor inchide santierul si vor relua circulatia tramvaielor incepand cu data de 1 octombrie.
"Nu exista nici un motiv in acest moment pentru reluarea circulatiei tramvaielor pe Anastasie Panu. Mai sunt lucrari de facut la jonctiunea liniilor de pe aceasta artera cu cele de pe Elena Doamna. In plus, am inceput de ieri si asfaltarea tramei stradale. Daca am da drumul la tramvaie prin aceasta zona, am aglomera si mai mult traficul. Mai mult, in aceste momente sunt asigurate legaturile atat cu zona Tudor Vladimirescu, cat si cu Podu Ros prin autobuze. Deci, nu este nici o graba. Cred ca de la anul se va circula cu tramvaie pe Anastasie Panu", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.
Reabilitarea liniilor de pe Anastasie Panu este efectuata de catre firma Martin Rose, investitia ridicandu-se la peste 2,3 milioane euro.
Firma Martin Rose a reabilitat, incepand cu 2008, cele mai importante tronsoane de linii din oras, respectiv 16,4 kilometri de cale de rulare, pentru care a primit aproape 20 milioane euro. Prin lucrarile de pe Anastasie Panu, valoarea contractului initial a fost majorata cu 20%. Banii bagati in liniile de tramvai au fost alocati dintr-un imprumut acordat de catre Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si de la bugetul local, valoarea depasind 20 milioane