Gabriel ManolacheDealer-ul iesean al marcii Toyota, SC Mega Auto SRL, trage cunoscutul concern auto japonez într-un nou scandal.
Ieri, Mega Auto a publicat într-un cotidian local un anunt de intentie privind organizarea unei proceduri de selectie de oferte pentru contractarea unor servicii de consultanta. Prin respectivul anunt, dealer-ul Toyota anunta ca este beneficiarul unui grant cu finantare europeana nerambursabila în cadrul Programului Operational Sectorial "Cresterea Competitivitatii Economice" cofinantat prin fondul European de Dezvoltare Regionala pe Axa Prioritara 3 – Tehnologia Informatiilor si Comunicatiilor (TIC).
Anuntul respectiv avea în antet siglele Uniunii Europene, a Guvernului României si a Programului Operational Sectorial. Dupa parcurgerea întregului anunt, apar primele semne de întrebare cu privire la aceasta procedura. Termenul limita în care eventualii ofertanti ar fi putut cere clarificari era pâna ieri, ziua în care anuntul a fost publicat, la orele 16.00, iar termenul mentionat de depunere a ofertelor era 30 septembrie 2011. Deci, practic, orice persoana interesata ar fi avut la dispozitie maxim doua zile pentru întocmirea ofertei, fapt interzis de legislatia în vigoare!
Oare cum ar fi permis finantatorii europeni desfasurarea unei proceduri fara respectarea legislatiei? Raspunsul a venit imediat dupa parcurgerea caietului de sarcini.
Practic, din documentatia procedurii reiesea clar ca, de fapt, firma Mega Auto nu este beneficiara niciunui proiect cu finantare europeana si ca, de fapt, FEDR si Guvernul României nu deconteaza niciun ban pentru consultanta solicitata de dealerul Toyota.
De fapt, Mega Auto doreste ca în viitor sa depuna un proiect pentru obtinerea unei finantari, si practic a folosit în mod illegal siglele organismelor UE si ale Guvernului României. Ba mai m