După 8 ani de cercetare, construcţii şi teste, cel mai nou avion produs de Boeing a fost livrat către companiile aeriene. Sursa: BoeingSursa: BoeingSursa: Boeing
1 /.
Pe 27 septembrie, primul Dreamliner 787 şi-a luat zborul către Japonia, fiind proprietatea companiei de aviaţie comercială ANA. Sfârşitul lui octombrie preconizează primul zbor comercial al noului aparat Boeing, pe ruta Tokyo - Hong Kong.
Boeing a construit pentru acest model - 787 Dreamliner o fabrică temporară într-un hangar din Everett, Washington. Până la a produce profit cu noul model însă, este cale lungă, dar analiştii sunt optimişti: apreciază că până la 1.000 de exemplare din generaţia 787 vor fi livrate către diverse companii aeriene din întreaga lume.
În faza de construcţie, diferite componente au fost transportate către Washington cu o altă aeronavă, un Boeing 747.
Constructorul garantează un consum cu 50 la sută mai mic faţă de modelele anterioare şi o autonomie de 8.500 mile.
Dreamliner este construit în proporţie de peste 50 % din materiale compozite, iar cele două motoare cu reacţie pot transporta 290 de pasageri.
Ferestrele aeronavei au 48 de cm înălţime, fiind cele mai mari hublouri pe care un avion de linie le are până în prezent.
Cu toate că unele companii aeriene, cum ar fi Alaska Air, au ales iPad şi Apple la bordul aeronavelor, Boeing îşi cosmetizează cel mai nou avion din flota sa – 787 Dreamliner cu touch-screen-uri şi electronice având ca sistem de operare ANDROID. Acestea vor difuza muzica, video şi aplicaţii pasagerilor de la bordul acestei noi aeronave.
Cei care produc şi livreaza această aparatură către gigantul producător de avioane sunt Panasonic şi Thales.