Când şi-a anunţat prietena că vrea un telefon nou de ziua lui, directorul executiv Mohammad Al-Haj din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite) nu se gândea la ultimul model de iPhone, scrie Bloomberg. El voia un telefon de la Nokia, compania care pierde tot mai mult teren în faţa competitorilor.
Citeşte şiNOKIA ÎNCHIDE FABRICA DE LA CLUJ. BREAKING NEWS
Citeşte şiAUDIO: Stephen Elop, CEO Nokia, explică MOTIVELE ÎNCHIDERII FABRICII DIN ROMÂNIA. Ce răspunde oficialul la întrebarea Gândul: Când aţi anunţat autorităţile din România?
"Este un accesoriu, face parte din ţinuta mea. Oamenii se uită la el şi spun mereu: Uau, ce telefon frumos! Acest lucru mă face să mă simt mândru", spune Al-Haj.
Gadgetul despre care vorbeşte este Vertu, telefonul cu diamante de la Nokia, care costă între 4.100 şi 230.000 de euro, în funcţie de "încărcătura" preţioasă.
Telefoanele Vertu nu au cameră foto
De când au lansat modelul Vertu, în 1998, finlandezii au vândut 300.000 de bucăţi, iar, în ultimul an şi jumătate, vânzările au cunoscut creşteri "mari, de două cifre", notează sursa. Asta în contextul în care Nokia a anunţat că va "tăia" 3.500 de locuri de muncă din întreaga lume, dintre care 2.200 în România, prin închiderea fabricii din judeţul Cluj.
Succesul diviziei Vertu se datorează în special cererii din Golful Persic, Rusia şi China, scrie Bloomberg. Totuşi, Nokia Vertu deţine şi 60% din piaţa telefoanelor mobile de lux din Europa Occidentală. În ciuda acestui fapt, telefoanele de lux produse de finlandezi stau rău la capitolul tehnică: nu au cameră foto, nu au ecran tactil şi au sistem de operare Symbian (la care Nokia va renunţa, pentru produsele de linie, în favoarea Windows Phone 7).
De ce are Vertu succes, dar Nokia nu
Drept urmare, telefoanele Vertu nu sunt întotdeauna practice. "Mulţi posesori au şi un alt telefon, pe care