Folosirea e-mail-ului si a tuturor functiilor sale a ajuns sa fie o activitate comuna si de zi cu zi pentru majoritatea oamenilor. Folosirea lui la locul de munca a devenit chiar o necesitate. Nimeni nu mai trimite memo-uri, nu mai vezi secretare alergand de la un etaj la altul pentru a transmite o informatie sau mesaje extrem de importante cu ajutorul curierilor. Toate aceste actiuni s-au transferat pe platformelele diferitilor provideri de e-mail.
Odata cu folosirea e-mail-ului s-au creat obiceuri, sa le zicem mici "ticuri de e-mail", care, uneori, pot trimite mesajul gresit. Iata, mai jos, conform unui studiu facut de Forbes.com, care sunt cele mai uzuale comportamente folosite in transmiterea unui e-mail ce pot trimite mesajul gresit.
1. Subiectul abuziv
Intentia celui care foloseste, cu litere mari, anumite cuvinte precum "URGENT", "IMPORTANT" sau "CITESTE-MA" este aceea de a evidentia extrema importanta a mesajului transmis.
Insa, perceptia destinatarului poate fi total diferita. Acesta intelege ca expeditorul presupune ca mesajul sau este mult mai important decat orice alt email primit in acea zi. In acelasi timp, ajunge sa creada ca cel care i-a transmis e-mail-ul considera ca timpul destinatarului este prea putin important in comparatie cu functia expeditorului si cu mesajele transmise de el.
2. Totul cu litere mari
Intentia expeditorului este de a evidentia importanta mesajului transmis si de a se asigura ca cel care il primeste va intelege valoarea mesajului.
Perceptia, insa, este diferita, mai ales ca literele mari intr-un e-mail "tipa" la tine. Par foarte puternice, arogante si rautacioase, iar cel care primeste un astfel de e-mail ajunge sa fie extrem de agitat sau nervos. Acelasi lucru se aplica si la semnele de punctuatie: mai mult de un semn al exclamarii poate deveni e