Deşi noul model conţine mai multe îmbunătăţiri, printre care se numără o cameră foto mai performantă, un microprocesor mai rapid şi o aplicaţie care permite utilizatorului să interacţioneze verbal cu telefonul, Apple a decis să îl lanseze pe piaţă drept un upgrade, nu un model complet nou.
La sfârşitul prezentării noului iPhone 4S, făcută de Tim Cook, urmaşul legendarului Steve Jobs la şefia Apple, mulţi analişti au părut dezamăgiţi: „neimpresionant este cuvântul pe care l-aş folosi", a declarat pentru cotidianul Wall Street Journal Roger Kay, analist al companiei Endpoint Technologies: „multe dintre noile caracteristici ale părţii de software sunt impresionante, de exemplu sincronizarea fişierelor mai multor aparate pe internet, însă asta va fi greu de vândut consumatorilor drept o mare inovaţie". Părerea lui Kay a fost reflectată şi mai clar de scăderea acţiunilor Apple, care imediat după prezentare au pierdut 5% din valoare - revenindu-şi însă până la sfârşitul zilei. Gene Munster, un analist citat de cotidianul New York Times, este de părere că deşi noul model va avea mai mult ca sigur succes, „cozile la el ar fi putut fi mai lungi dacă aparatul ar fi avut, de exemplu, un ecran mai mare".
Perfecţiunea stă în detalii Argumentul principal de vânzare ar putea fi aplicaţia numită Siri, care oferă utilizatorului posibilitatea de a vorbi cu telefonul său - şi a primi răspunsuri din partea acestuia. În cadrul demonstraţiei noului telefon, unul dintre prezentatori a întrebat telefonul dacă va avea nevoie de un pardesiu în ziua următoare. „Da, se pare că va ploua", a răspuns Siri cu o voce robotică de femeie. Aplicaţia este în stare să performeze şi operaţiuni mai complicate de gândire; dacă utilizatorul o roagă să îi amintească să dea un telefon acasă când pleacă de la birou, Siri va localiza poziţia geografică a biroului şi, în momentul în care posesor