Piata de publicitate online din Europa ar putea sa o depaseasca in curand pe cea din SUA, avand in vedere cresterea de 15% inregistrata de tarile din regiune in 2010 comparat cu 2009. Romania se afla insa „la coada listei” si cresterea cel putin modesta pe primul semestru al anului, de doar 4%, nu incurajeaza prea mult.
Wall-Street.ro este prezent la primul Forum IAB Romania, de unde „ia pulsul” pietei de publicitate online. Majoritatea celor prezenti la eveniment se arata dezamagiti de evolutia modesta a pietei de publicitate online din Romania pe primul semestru.
„Slab, foarte slab”, spune un reprezentant al iLeo. Ioana Anescu, sefa IAB Romania, aflata in apropiere, comenteaza ca „da, suntem ultimii din Europa, dar asta inseamna ca avem loc de crestere!”, spune ea, preferand sa vada „partea plina a paharului”.
, head of MEC Interaction, spune ca „ma asteptam la o evolutie mai buna a pietei, sunt surprins” in timp ce , seful regiei ArboInteractive spune ca desi la inceputul anului estima crestere de 15-20% nu se arata foarte surprins de cresterea mult mai slaba. „Banuiam ca evolutia va fi foarte mica, chiar inainte ca acest studiu sa imi confirme calculele. Mica, intr-adevar”, spune el.
Cu toate acestea, nu sunt doar vesti proaste. Piata de publicitate online din Europa a ajuns in 2010 la 17,7 mld. euro, in crestere cu 15% fata de 2009. Evolutia este mai buna decat in 2009, cand piata in cele 25 de tari luate in calcul de IAB a crescut cu doar 5%.
Top sase tari din acest studiu acopera insa 74% din investitiile in online, Marea Britanie conducand detasat plutonul, cu 4,7 mld. Euro investiti in online in 2010. Germania ocupa locul secund, cu 3,6 mld. Euro.
Desi Romania este codasa clasamentului, cu doar circa 20 mil. euro investiti in online in 2010, publicitatea locala promite. „Rusia, Turcia si Romania au inregistrat cele mai