Google face experimente cu cateva mii de utilizatori pe care ii monitorizeaza in detaliu cand folosesc motorul de cautare pentru a vedea ce cauta, cum cauta si cat de repede gasesc rezultatele dorite. Sunt comparati timpii in care cei testati gasesc rezultatele si cat de mult variaza acesti timpi, iar printre cei care analizeaza datele se numara Daniel Russell care ocupa o functie inedita: Manager pentru Fericirea Utilizatorilor. Intr-un interviu pentru HotNews.ro, Russell a explicat cum este calculat gradul de fericire, ce ne asteapta in urmatorii ani pe partea de internet search, ce greseli facem cand cautam si ce date pastreaza Google despre noi, internautii de rand.
Ce face un Manager de Fericire si cum masoara cat de multumiti sunt utilizatorii
Dan Russell are o functie iesita din comun, chiar pompoasa ca si titulatura: Search Quality and user Hapiness Manager. Este pur si simplu o strategie de marketing sau fericirea chiar se regaseste in...fisa postului?
"Titlul meu suna foarte californian, e adevarat, director de Fericire, insa nu e doar o strategie de marketing, ci chiar avem anumiti indicatori de masurare a gradului de multumire a utilizatorilor. Facem mereu experimente ca sa vedem cum folosesc oamenii Google pentru a duce anumite sarcini de search la bun sfarsit. Avem practic un esantion de cateva mii de oameni care ne ajuta si pe care ii monitorizam zi de zi". Rusell explica faptul ca acestor mii de oameni li se dau sarcini precise, dar foarte diverse si se masoara spre exemplu cat dureaza sa duca la bun sfarsit aceste sarcini legate de utilizarea motorului de cautare.
Daca o anumita sarcina e facuta intr-o anumita zi in cateva secunde, iar in alte zile ii ia utilizatorului mai mult sa faca acest lucru inseamna ca se intampla ceva si nu este multumit. "Masuram deci timpul necesar pentru a duce la bun sfarsit o