Noua tabletă lansată de Amazon arată că gigantul american încearcă o nouă strategie pentru a câştiga supremaţia pe piaţa în creştere a tabletelor: conform preşedintelui companiei, Jeff Bezos, Amazon nu va câştiga din vânzarea tabletelor, ci din vânzarea conţinutului acestora.
La prima vedere, noul produs al companiei Amazon, Kindle Fire, nu pare să aibă mari şanse împotriva liderului de piaţă Apple şi a tabletelor care folosesc sistemul de operare Android; ecranul multitouch al unui Kindle Fire are dimensiuni mai mici decât cel al unui iPad (numai 7 inch), mai puţină memorie (doar 8 gigabyte), iar posibilităţile de folosire sunt restrânse: Kindle Fire nu are cameră foto sau microfon integrat şi nu se poate conecta la internet decât prin tehnologia wireless, nu şi prin reţelele de telefonie mobilă. Teoretic, singurul avantaj al tabletei produse de Amazon pare să fie preţul redus: numai 199 dolari, faţă de 499 dolari pentru cea mai ieftină versiune a unui iPad. Însă Amazon are de gând să speculeze la maximum acest avantaj - iar şansele de succes sunt mai mari decât ar putea părea.
Primul Kindle a apărut în 2007 şi a fost considerat o revoluţie - însă era departe de a fi o tabletă: ecranul era monocromatic şi nu putea fi folosit decât pentru a citi. Însă consumatorii l-au acceptat rapid: în loc să se deplaseze până la o librărie şi să achiziţioneze o carte de hârtie, ei puteau cumpăra, pentru prima oară, cu numai câteva clicuri, o carte în format electronic, care era apoi stocată pe micul Kindle. În luna mai a acestui an, Amazon a anunţat că a vândut pentru prima dată mai multe cărţi în format electronic decât pe hârtie. Kindle Fire oferă însă mult mai multe posibilităţi: pe lângă comerţul tradiţional cu cărţi digitale, utilizatorii tabletei pot accesa internetul, pot citi şi scrie e-mailuri sau comunica prin intermediul reţelelor de socializare, se p