Pe Calea Victoriei, mare agitaţie. Forfotă, maşini lăsate de izbelişte (chiar ilegal), răcoare. Pe scările din faţa Muzeului Naţional de Istorie a României (MNIR) multă lume, bliţuri, oameni îmbrăcaţi elegant. La o privire mai atentă, observăm că li se fac fotografii unor mirese tinere, trei la număr, şi unor nuntaşi. N-ar fi prima dată când ne-am întâlni cu o astfel de situaţie, însă de data aceasta altceva crea larma: vernisajul expoziţiei „Bucureştii la primul claxon”, realizată cu sprijinul Muzeului Tehnic Naţional „Dimitrie Leonida”. Nu începuse încă evenimentul şi deja zona era plină. Început promiţător. O domnişoară cu o umbrelă cochetă îi întâmpina pe pietoni cu „Muzeul de Istorie găzduieşte, printre altele, vernisajul expoziţiei «Bucureştii la primul claxon». Intrarea este liberă”.
Păşim, cu încredere, la îndrumarea domnişoarei în muzeu, la a cărei intrare se serveau nişte prăjiturele cu felurite arome, şi intrăm într-o altă lume. În faţă, macheta Forului şi a Columnei lui Traian. În stânga, în lobby-ul principal al muzeului, stătea cuminte primul automobil înmatriculat în Bucureşti (alături de două verişoare şi o soră, după cum a descris celelalte maşini expuse un vizitator), în anul 1900. Maşina este marca Herstal, fabricată la Liege în Belgia, şi face parte dintr-o serie de 47 de automobile produse de constructor, iar cea expusă la muzeu este cea cu numărul 40. Automobilul, care se găseşte în doar câteva exemplare în toată lumea, a aparţinut primului român care a făcut o călătorie în jurul lumii, Bazil C. Assan.
Continuăm plimbarea prin muzeu, însă nişte domniţe ne inundă auzul cu ţipete. Nu se certa nimeni în realitate, ci era adusă lumea lui Caragiale de Compania de Teatru Elementalii.
În pauza dintre piese a avut loc un recital de muzică instrumentală de început de secol al XX-lea, susţinut de muzicienii din cvintetul de coarde Capr