Companiile din Marea Britanie au cheltuit, în prima jumătate a anului, mai mulţi bani pentru a se promova în mediul online decât la televizor, relatează Reuters. Avântul reţelelor de socializare, folosite de milioane de britanici, a fost unul dintre motivele care au convins companiile să aloce sume mai mari pentru promovarea în mediul online.
Publicitatea online a crescut în primele şase luni ale anului 2011 cu 13,5%, ajungând la circa 2,6 miliarde de euro. Astfel, mediul online a înregistrat o cotă record, deţinând 27% din piaţa de publicitate din Marea Britanie, faţă de numai 26 de procente cât i-a revenit publicităţii pe TV, potrivit unui raport bianual realizat de Internet Advertising Bureau (IAB), PwC şi grupul de marketing WARC.
Popularitatea reţelelor de socializare care atrag milioane de utilizatori a făcut ca numeroase companii să investească în campanii special create pentru acest mediu. De asemenea, numărul reclamelor video care au rulat pe internet a crescut semnificat în prima jumătate a anului.
"Creşterea spectaculoasă a reclamelor video şi a campaniilor social media pentru a spori vizibilitatea brandurilor a fost esenţială pentru atingerea cotei record a publicităţii online", susţine Guy Phillipson, preşedintele IAB.
Peste jumătate (58%) dintre veniturile încasate din publicitatea online au fost generate din căutările online. Alte 23 de procente au provenit din bannerele integrate pe diferite pagini web, iar 17% dintre venituri au fost generate de anunţuri.
Publicitatea online va cunoaşte cel mai rapid ritm de dezvoltare în următorii doi ani, potrivit unui raport publicat luni de către ZenithOptimedia. Astfel, până în 2013, aceasta va creşte, în medie, cu circa 14,6% anual.
Companiile din Marea Britanie au cheltuit, în prima jumătate a anului, mai mulţi bani pentru a se promova în mediul online decât la televizor, rel