În ianuarie 2009, primarul Sorin Oprescu anunţa că în câteva luni vor începe lucrările de construcţii la opt parcări subterane. Acestea ar fi trebuit realizate în parteneriat public-privat. În asociere, municipalitatea urma să vină cu terenurile situate în zone ultracentrale dar foarte aglomerate iar investitorii cu peste 420 de milioane de euro.
Cele opt parcări subterane ar urma să fie construite la Universitate, Piaţa Alba Iulia, Piaţa Dorobanţi, Edgar Quinet, Piaţa Constituţiei, Walter Mărăcineanu, Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei. În 2011, doar la Universitate s-au început lucrările, restul parcărilor subterane aflându-se în diverse faze ale procedurii de "dialog competitiv".
Harta noilor parcări din Capitală
Click pentru a mări
Parcarea de sub "coada calului"
Prima parcare subterană în parteneriat public-privat se construieşte la Universitate. Aceasta va avea trei nivele şi este prevăzută cu 420 de locuri pentru maşini şi 21 pentru motociclete. Iniţal trebuia construită doar pe două niveluri şi ar fi trebuit să aibă 300 de locuri pentru autoturisme şi 25 pentru motociclete. Planul iniţial a fost modificat din cauză că în timpul săpăturilor arheologice s-au descoperit zidurile unei foste biserici care au trebuit conservate.
Lucrările de construcţie au început anul trecut şi ar urma să fie finalizate în 2012. Pentru desfăşurarea lor a fost necesară mutarea temporară a celor patru statui în Parcul Izvor. Municipalitatea a pus la dispoziţie terenul, iar investitorul privat, consorţiul de firme Inter Parking Hispania SA, Terra Test Cimentaciones SL, Alius Inversiones SL şi Simex SA, suportă atât costurile legate de mutarea statuilor, cât şi pe cele legate de construcţia parcajului subteran. Până acum s-au executat în proporţie de 70 la sută pereţii mulaţi, s-au turnat 30 de piloni din cei 90 prevăzuţi şi s-a exca