Traficul reţelei de socializare Google+ a scăzut dramatic, în pofida aşteptărilor mari. Peste 60% din utilizatori şi-au şters conturile.
La nici o lună de când Google+ a renunţat la sistemul pe bază de invitaţii şi şi-a deschis „porţile" publicului larg, traficul a scăzut cu peste 60% după o creştere iniţială de 1.200%. Aclamată ca o revoluţie în spaţiul virtual, deoarece oferea noi opţiuni utilizatorilor, Google+ a avut la început cea mai mare rată de creştere dintre toate reţelele de socializare. Deşi numărul de useri a fost foarte mare la început, mulţi din cei care şi-au creat conturi s-au hotărât să şi le şteargă.
Lupta cu Facebook, pierdută din start
Înainte de lansarea din 20 septembrie, când serviciile Google+ au devenit accesibile tuturor, numărul utilizatorilor era de 25 de milioane, toţi fiind, până în acel moment, acceptaţi în reţea doar pe bază de invitaţie. Important în competiţia cu Facebook a fost, însă, şi volumul de informaţii postate de fiecare persoană care şi-a creat un cont. Astfel, momentul de apogeu al Google+ a fost atins pe 21 iulie, când utilizatorii au avut o activitate intensă, postând multe linkuri, fotografii şi statusuri.
Din august până în septembrie, numărul postărilor de pe noua reţea socială a scăzut cu 41%, de la 0,68 la 0,40 postări pe zi de persoană, conform blogului de tehnologie Gizmodo. Explicaţia acestui declin poate fi şi faptul că două treimi dintre utilizatori aleg să împărtăşească informaţii unui număr limitat de prieteni, dintr-un anumit cerc. După lansarea din septembrie, din cei 25 de milioane de utilizatori ai Google+, mai sunt astăzi doar 10 milioane, ceea ce înseamnă că aproximativ 15 milioane de useri şi-au şters conturile şi au părăsit reţeaua. Spre comparaţie, rivala Facebook a ajuns la 800 de milioane de utilizatori activi.
Optimism neconfirmat
Eric Schmidt, directorul g