Dorinel Umbrărescu este unul dintre constructorii a cărui profitabilitate s-a situat la peste 30% anul trecut. RL vă prezintă câteva dintre secretele sale.
Dorinel Umbrărescu a reuşit anul trecut să se situeze în topul celor mai profitabili constructori din România. Principala sa firmă, Spedition UMB SRL Bacău a avut un profit brut de 218 milioane lei, la o cifră de afaceri de 679 milioane lei, ceea ce situează profitabilitatea sa la 32%. România liberă l-a contactat pentru a afla secretul succesului. El s-a mărginit să spună: „trebuie să munceşti şi să ai viteză de lucru". Ceea ce spune Dorinel Umbrărescu este perfect adevărat. Tot adevărat este însă şi că muncă şi viteza de lucru nu sunt suficiente. Reţeta succesului în contractele cu asfalt mai include şi alte artificii, nu unul ci mai multe. RL vă prezintă doar câteva dintre ele.
Contracte gestionate creativ
Unul dintre artificiile folosite atât de Umbrărescu, cât şi de alţi constructori este solicitarea unui preţ mic la licitaţie pentru câştigarea contractului. Pe parcursul derulării contractului fie constructorul solicită majorări pentru varii motive care aduc valorile la cele reale, fie compania de drumuri acceptă să nu îi mai ceară constructorului realizarea unor lucrări din oferta sa, de regulă scumpe, plătindu-i însă aceeaşi bani sau în cel mai rău caz ceva mai puţini deşi ponderea lucrărilor anulate este substanţială. Alteori Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cere niscaiva lucrări suplimentare, iar constructorul are grijă să îşi umfle buzunarele.
În cazul DN 72 (Târgovişte-Găeşti) contract câştigat de Dorinel Umbrărescu în defavoarea altui rege al asfaltului, Costel Căşuneanu, constructorul a fost iertat de modernizarea a cinci poduri cu o aşa zisă regularizare a preţurilor. „I-au scos podurile, aceasta a fost o manevră deoarece ace