Asociaţia Telefonul Copilului a primit în cei zece ani de existenţă aproape 1,7 milioane de apeluri, de la copii şi adulţi, pentru semnalarea unor abuzuri sau încălcări ale drepturilor minorilor, în 35.000 dintre cazurile semnalate fiind necesară intervenţia autorităţilor.
Nevoia de comunicare cu părinţii, molestarea fizică, abuzul emoţional, neglijenţa, neînţelegerile din familie, depresia, problemele sentimentale, abuzul sexual sau tentativele de suicid sunt principalele probleme pe care copiii le-au semnalat consultanţilor care răspund la 116 111, Telefonul Copilului.
"Zece ani de existenţă înseamnă foarte mult, nu în timp, ci din punct de vedere al cazurilor soluţionate împreună cu autorităţile abilitate. (...) Problemele cu care se confruntă copiii din România variază de la nevoia de comunicare cu părinţii (72 la sută), tristeţe şi singurătate (38 la sută), probleme afective cauzate de divorţul părinţilor (32 la sută), probleme sentimentale (19 la sută). Numărul cazurilor de abuz asupra copilului înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului la numărul 116 111 a crescut îngrijorător, de la an la an, în medie cu 98,55 la sută în ultimii trei ani", a declarat, la aniversarea a zece ani de activitate, directorul executiv de la Asociaţia Telefonul Copilului, Cătălina Florea.
Din 2001, consultanţii au preluat aproape 1,7 milioane de apeluri, totalizând 12.000.000 de minute de consiliere, iar durata unui apel a fost de 10-20 de minute.
Cele mai multe apeluri au fost primite din judeţele Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Galaţi, Teleorman, Ilfov şi din Bucureşti (Sector 5).
"Suntem mulţumiţi că am reuşit să intervenim pentru soluţionarea unui număr impresionant de cazuri, alături de autorităţile abilitate. Este, însă, îngrijorătoare rata de creştere a numărului de abuzuri înregistrate - vo