Piata de publicitate online a scazut in primul semestru din 2011 fata de primul semestru din 2010 cu un procent de circa 9% insa, per total, incluzand si partile de creatie, servicii sau design, a crescut considerabil, sustin oficialii agentiei de interactive independenta Infinit Solutions, companie ce estimeaza afaceri de 1,3 mil. euro pe 2011.
Bugetele alocate de companii pentru publicitate s-au redus in 2011, prin taierea banilor alocati print-ului si chiar TV-ului si redirectionare intr-o anumita masura pe mediul online, unde costurile sunt mai reduse, conform oficialilor Infinit Solutions. Cu toate ca ponderea online-ului din totalul bugetelor a crescut usor (desi Romania este inca foarte jos comparat cu Europa – sub 4% din totalul bugetelor se duc pe online – n.r.), piata de publicitate online a scazut pe primul semestru cu circa 9%, conform informatiilor IAB Romania care iau in calcul veniturile raportate de aceleasi companii atat pe primul semestru din anul trecut cat si primele sase luni din 2011.
Wall-Street.ro a prezentat anterior o crestere de 4% a pietei de publicitate online, luand in calcul insa si veniturile companiilor nou incluse in studiul IAB/PwC.
Scaderea valorii pietei de publicitate online se explica prin axarea mai mare a companiilor pe medii precum Facebook sau Google AdWords, medii care ofera, spun oficialii Infinit, rezultate foarte bune dar la investitii mai mici din partea companiilor.
„Clientul care anii trecuti investea 30.000 euro in CPC (cost per click – n.r.) acum redirectioneaza sume mai mici pentru campanii pe Facebook, Google AdWords sau AdSense si, cu o suma substantial mai mica, poate chiar doar 4-5.000 euro, reusesc sa faca aceeasi treaba”, explica , seful si actionarul majoritar al agentiei interactive independente.
Daca ai adauga insa si veniturile jucatorilor din online provenite din s