Maşina de clasă mică de la Opel a primit un facelift profund, care a transformat-o mult în bine, de la ţinuta de drum la confortul pasagerilor. Am testat-o cale lungă de 11.700 de kilometri, de la Bucureşti la Capul Nord şi înapoi, prin cele mai sălbatice şi îndepărtate ţinuturi europene pentru a vedea ce-i poate pielea.
Jucăuşă încă de la început, noua generaţie de Corsa a fost împrospătată în 2011 pentru a reflecta noua parte frontală a maşinilor grupului. Vorbim însă de modificări de profunzime, astfel încât avem acum un automobil practic nou, de la direcţie, şasiu şi motorizări, până la dotările interioare şi aspectul exterior.
Am testat cea mai interesantă motorizare adusă în România: 1.3 DTE Start/Stop 95CP. Un turbodiesel de cilindree mică care promite atât impozite mici cât şi economii importante de carburant, pe măsura unei citadine (3.6% consum mediu anunţat, 4.6% în testul nostru). Iar traseul n-a fost deloc unul tipic pentru un drive-test cu o Corsa!
Cu citadina până la capătul pământului
Locul normal de desfăşurare a unei Corsa este oraşul. Noi însă am străbătut Europa spre Scandinavia urcând până la Nordkapp, cel mai nordic punct al continentului, mult deasupra Cercului Polar. Ne-am întors apoi cale de 2400 de kilometri de-a lungul coastei Norvegiei şi am traversat din nou Europa pe cele mai rapide autostrăzi, un total de 11.700 de kilometri care au cuprins toate tipurile posibile de drum, la altitudini de la 0 la 2150 de metri.
Prima surpriză este că nu oboseşti deloc la drum lung într-o Corsa - şi mă refer aici la şofer şi pasagerul din dreapta, căci această maşină este dedicată celibatarilor sau cuplurilor tinere. Am avut etape de 700-1000 de kilometri pe zi, iar la finalul acestora am binecuvântat de fiecare dată forma ergonomică a scaunelor Corsei şi suspensiile care ştiu să treacă fără a crâcni peste denivelări. @N_