Piaţa locală de produse chimice de construcţii destinate segmentului de retail va ajunge în acest an la 300 de milioane de euro, în creştere cu circa 5% comparativ cu 2010, potrivit estimărilor companiei braşovene Sika România, parte a grupului elveţian Sika. Piaţa include soluţii pentru sigilări, lipiri, impermeabilizări, acoperişuri, reparaţii, ancorări şi aditivi de mortare şi betoane şi a înregistrat vânzări mai mari cu 5%, de la an la an, începând cu 2008, conform sursei citate. „Chiar dacă întreaga piaţă a suferit, încă din 2008, contracţii majore, segmentul de retail a crescut constant. Acest lucru se explică prin stoparea marilor proiecte de infrastructură şi construcţii din lipsă de finanţare, fapt ce a avut un impact negativ în valoarea întregii pieţe, cât şi prin orientarea consumatorilor finali spre reamenajări, lucru ce a dus la majorarea achiziţiilor din retail”, a declarat într-un comunicat Petrişor Grindeanu, Business Unit Manager Distribution al companiei.
În ceeea ce priveşte business-ul Sika România, reprezentantul companiei susţine că, în acest an, aproximativ 20% din cifra de afaceri va fi realizată de vânzările în retail, procentul urmând să crească la 25% în următorii doi ani. „Pentru acest an mizăm pe afaceri de 3,4 milioane de euro doar din produsele vândute în retail, în timp ce cifra de afaceri totală a Sika România va ajunge la 17 milioane de euro, în creştere cu 10% comparativ cu anul trecut”, a spus Grindeanu.
Subsidiara din România a grupului elveţian Sika a fost înfiinţată în 2002, iar în iunie 2008 a deschis o fabrică de aditivi la Braşov. Piaţa locală de produse chimice de construcţii destinate segmentului de retail va ajunge în acest an la 300 de milioane de euro, în creştere cu circa 5% comparativ cu 2010, potrivit estimărilor companiei braşovene Sika România, parte a grupului elveţian Sika. Piaţa include soluţii pentru