Thomas Langhoff, directorul editiei europene a Wall Street Journal, a demisionat dupa ce o ancheta a The Guardian a aratat ca reprezentantii publicatiei au apelat la o escrocherie pentru a creste tirajul editiei europene a WSJ.
The Guardian a scris ca a gasit dovezi care arata ca WSJ Europe a platit mai multe companii europene pentru a cumpara in secret mii de copii ale ziarului, la un pret foarte mic. Aceasta actiune a avut scopul de a creste tirajul ziarului si de a induce in eroare cititorii si advertiserii.
The Guardian arata ca WSJ a convins o companie sa coopereze oferindu-i posibilitatea de a publica articole care sa ii promoveze activitatea, miscare care a determinat o parte a personalului sa acuze conducerea ziarului de incalcare a eticii jurnalistice si punerea in pericol a reputatiei.
E-mailuri interne si documente arata ca escrocheria a fost promovata de Andrew Langhoff, directorul editiei europene a Wall Street Journal, care circula in UE, Rusia si Africa.
Conform Guardian, Les Hinton, mana dreapta a lui Rupert Murdoch - care detine compania News Corporation, a fost avertizat cu privire la acest "program de crestere a tirajului", insa se pare ca nu a luat nicio masura.
Thomas Langhoff si-a prezentat marti demisia, invocand "toleranta zero pentru ceea ce ar parea o incalcare a normelor de etica profesionala". El nu a facut nicio referire la aceasta schema pentru cresterea tirajului publicatiei.
Biroul de Audit al Tirajelor a aratat ca sistemul a functionat pana in 2010 si a fost responsabil pentru 41% din vanzarile editiei europene a cotidianului - 31.000 exemplare dintr-un total de 75.000.
La inceputul anului 2010, sistemul a inceput sa aiba probleme, cand cel mai mare participant, compania olandeza Executive Learning Partnership (ELP), a amenintat ca se retrage. ELP era respon