Constructorul american se plânge că ar fi o victimă politică.
La câteva săptămâni după ce fostul premier Adrian Năstase, semnatar în 2003 al contractului cu firma americană, a început un război al declaraţiilor pe tema autostrăzii cu actualii guvernanţi, oficialii firmei americane au decis să iasă din tăcerea pe care şi-o autoimpuseseră. Prin reprezentanţii ei, firma americană, care la opt ani de la începutul proiectului a încasat peste jumătate din suma prevăzută iniţial pentru doar aproximativ 20% din lucrări, a afirmat ieri: „În decursul anilor, am lucrat împreună cu Guvernul de la momentul respectiv, indiferent de apartenenţa politică a acestuia. Bechtel şi-a desfăşurat în permanenţă activitatea în conformitate cu cele mai riguroase standarde etice".
Bechtel mai spune că „este regretabil faptul că Bechtel şi diferiţi oficiali români au continuat să fie obiectul unei critici publice eronate şi injuste în legătură cu acest contract (cel privind Autostrada Transilvania - n.r.)" şi că „din ziua în care compania a semnat contractul de construire a autostrăzii Transilvania, ţelul suprem a fost acela „de a livra o autostradă la standarde înalte pentru cetăţenii din România", aşa cum a reuşit să facă pentru alte ţări din regiune şi în alte părţi din lume.
Problema este că în Europa Bechtel nu a prea construit autostrăzi şi că acolo unde le-a construit fie a ieşit cu scandal şi acuze de corupţie (Croaţia), fie valoarea contractului a crescut semnificativ pe parcursul derulării lucrărilor, precum în Albania şi probabil şi Kosovo.
Prinşi în lupta politică
Precizările vin în momentul în care subiectul autostrăzii Transilvania este larg disputat de fostul premier Adrian Năstase, cel care în 2003 a girat contractul, cu actualii guvernanţi care îl acuză de semnarea unui contract dezavantajos României.
Într-un editorial publicat recent, Năs