Utilizatorii de pe cinci continente au fost afectaţi de problemele majore ale unui server din Europa al companiei canadiene RIM, producătorul telefoanelor BlackBerry. Managementul crizei este considerat „dezastruos" de analiştii pieţei, iar mulţi clienţi ai companiei ar putea trece la concurenţă.
Problemele cu serviciile BlackBerry - transmiterea de e-mail-uri, accesul la internet şi sistemul intern de comunicaţii al aparatelor - au început luni dimineaţă în Europa şi s-au extins în cursul zilei şi în alte regiuni: pe rând, India, America de Sud, Orientul Mijlociu şi Africa au fost şi ele afectate. Miercuri, nici utilizatorii din Statele Unite şi Canada nu şi‑au mai putut folosi aparatele pentru altceva decât telefonie şi trimiterea de SMS-uri - ceea ce ar putea face cu orice telefon; pentru marea majoritate însă, marele avantaj oferit de BlackBerry este tocmai conectivitatea la internet.
RIM a negat zvonurile iniţiale, conform cărora defecţiunea a avut loc în urma unei probleme de securitate sau a unei intruzii a unui grup de hackeri în reţea. În primele ore, însă, compania nu a putut spune care a fost cauza exactă a defecţiunii. Mai târziu, directorii RIM au declarat că problema a fost cauzată de o pană într-unul din serverele europene ale companiei - iar sistemul de rezervă, care ar fi trebuit să pornească automat în momentul penei, nu a funcţionat. Conform informaţiilor cotidianului britanic The Guardian, defecţiunea a avut loc în timpul unei resetări atât a serverelor, cât şi a software-ului folosite pentru codarea mesajelor, e-mail-urilor şi traficului de internet. Iniţial, problema a afectat numai utilizatorii europeni ai serviciilor, însă s-a extins după ce mesajele rămase netrimise - sau neprimite - au blocat şi celelalte servere ale companiei.
Lovitură grea de imagine
Deşi, conform RIM, serviciile au fost repuse în funcţiune joi